TROSS utmanar er.

TROSS Sverige TROSS

8Z9A5053
Emil Trägårdh, vd på TROSS Sverige, engagerar medarbetarna i Movember och har beslutat sig för att dubbla alla donationer genom hans användare upp till 50 000 SEK. Vi låter honom berätta själv om engagemanget för Movember.

Hej Emil.
Hej.

TROSS Sverige, Movember, berätta mer.
Precis, jag driver TROSS Sverige som är en liten reklambyrå med 10 anställda i Jönköping. Min resa har gått från noll till hundra otroligt snabbt och det har inneburit hårt jobb. Movember i år har fått mig att stanna upp och fundera en gång till på vad som verkligen är viktigt i livet. 

Till exempel?
Familjen och hälsan. Jag har en närstående som nyligen fått en otrevlig cancerdiagnos. Jag vill stödja och bidra och gör det genom att engagera samtliga medarbetare i mitt företag. Tillsammans uppmärksammar vi dessa olika former av ohälsa och donerar till Movember Foundation för forskningen som förhindrar att fler dör i förtid. 

Hur engagerar du dina medarbetare?
Dels så har vi som kan givetvis sparat ut mustaschen för att visa vårt stöd och visa andra att vi engagerar oss, vi planerar aktiviteter i sociala medier, vi har haft en fotosession, till exempel. Jag gör en grej av det på kontoret helt enkelt. Vi är ett starkt team så att engagera i sådana här frågor är inte svårt. Nu utmanar vi andra att göra samma sak, och att donera så klart.

Donerar du själv?
Är det en ledande fråga? 😉 Jag älskar utmaningar, särskilt när det har ett fint syfte, så jag har beslutat att jag upp till 50 000 SEK dubblar alla donationer som går genom min användare på http://mobro.co/etragardh

Än så länge är donationerna genom TROSS-teamet uppe i 2 000 SEK, förhoppningen är väl att det ska bli mer?
Målet för mig är såklart att samla in 50 000 SEK via engagerade vänner och följare, så dubblar jag det. Det utmanar också andra företag runtom i Jönköping att göra samma sak. Engagera och donera, avslutar Emil.