TROSS nu störst i Jönköpings län!

Rebecca Nyberg Uncategorized

Fullservicebyrån TROSS har gjort ett rekordartat år 2016 och tredubblat omsättningen från föregående räkenskapsår (från ca 20 till 60 miljoner). Sett till detta är TROSS nu den största byrån i Jönköpings län!

TROSS styrka är att tillgodose det fullständiga behovet inom webb, reklam och kommunikation på ett effektivt och trovärdigt sätt. Vi har en affärsmodell som passar större bolag och koncerner inom privat såväl som offentlig sektor. Vår vision är att vi ska vara en modern förebild och trendskapare med kreativa kommunikationsuppdrag i hela landet. Vi ska vara en attraktiv fullservicepartner som kontinuerligt och framgångsrikt bidrar med mervärde.
– Vi banar egen väg och undviker fällan att gå i någon annans fotspår. Det är därför vi har lyckats när så många andra kör fast, säger Emil Trägårdh, vd.

Rätt personer på rätt positioner
Precis som i lagidrotten så behövs rätt personer på rätt positioner för att kunna skapa goda resultat. Detta avgör vilken division man spelar i. På TROSS har vi gjort riktigt lyckade rekryteringar och fått in rätt personal för att kunna arbeta efter de premisserna som vi och våra kunder önskar. Vi har utvecklats till en attraktiv arbetsplats vilket är en förutsättning för att kunna fortsätta utvecklas och expandera i samma takt.

Offensiv strategi
Tidigt 2016 gjorde vi en offensiv satsning på säljsidan. Våra säljare är inte bara säljare, de är kundvårdande affärsutvecklare och utbildade inom webb, reklam och kommunikation vilket innebär att kunden direkt får ett seriöst och professionellt intryck redan vid första kontakten.

– Våra kunder är det viktigaste vi har! Där försöker vi att tillgodose deras olika behov och leverera det kunden verkligen förväntar sig och gärna lite till.  Vi har inga planer på att sluta växa på kundmarknaden, snarare tvärtom. Där vi ser att företag och organisationer runt om i Sverige fortfarande behöver stöd för att exempelvis digitalisera sig på ett smart sätt, säger Victor Strand, försäljningschef.

Framtiden
– Framtiden ser ljus ut. Vi har fått en bra start på 2017. Första kvartalet 2017 omsatte nästan lika mycket som hela 2015 och vi räknar med att växa ytterligare. Hittills har vi växt organiskt men nu ligger förvärv nära i tiden som gör att vi kan växa ytterligare. Inte bara omsättningsmässigt utan också genom att bredda vårt erbjudande. För detta krävs en anställningsoffensiv från vår sida inom det närmsta, avslutar Emil.

 

Kontakt
Victor Strand, försäljningschef
036-172963
victor.strand@tross.se